Jesteś tutaj
Warunki sprzedaży reklam
- Podstawą do zamieszczenia reklamy w pismach wydawanych przez Rozrywkę Sp. z o.o. jest zlecenie reklamowe podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, określające rodzaj reklamy, jej powierzchnię, terminy realizacji, warunki oraz terminy płatności, a także cenę i wysokość rabatów.
- Podane w cenniku ceny reklam dotyczą zajętej powierzchni reklamowej oraz materiałów gotowych do druku. Za opracowanie graficzno-techniczne lub wykonanie reklamy według dostarczonego projektu dolicza się jednorazowo dodatkowe koszty, w zależności od powierzchni i złożoności grafiki.
- Artykuły reklamowe opatrywane są w druku nadtytułem "tekst promocyjny" lub "reklama". Gotowe wywiady i artykuły reklamowe są płatne według cen kolumn redakcyjnych, w zależności od zajętej powierzchni.
- Istnieje możliwość zamieszczania nietypowych form reklamy, insertów, wkładek reklamowych itp. Forma, termin i cena podlegają każdorazowo uzgodnieniu z Biurem Reklamy. W przypadku insertu i wkładki reklamowej przed zawarciem umowy wymagane jest przedstawienie wzoru do akceptacji redakcji.
- Terminy przyjmowania zleceń i materiałów do druku - wg Harmonogramu wydań.
- Zlecenia dotyczące nietypowych form reklamy (inserty, wkładki, wrzutki, wklejki) przyjmowane są 2 tygodnie wcześniej przed terminem przyjmowania zleceń, określonym dla danego wydania w "Harmonogramie wydań".
- Redakcja ma prawo odmowy przyjęcia do realizacji materiałów nienadających się do reprodukcji z powodu złej jakości lub nieodpowiadających parametrów technicznych.
- Wszelkie zmiany w treści reklamy - podane wyłącznie na piśmie - mogą być dokonane nie później niż 4 tygodnie przed ukazaniem się numeru.
- W przypadku niedostarczenia nowych materiałów w terminach określonych w "Harmonogramie wydań", redakcja ma prawo do zamieszczenia reklamy dostarczonej do poprzedniego numeru.
- Wycofanie zamówienia lub zlecenia reklamowego w terminie krótszym niż cztery tygodnie przed ukazaniem się numeru uprawnia redakcję do obciążenia zleceniodawcy równowartością 100% uzgodnionej wartości reklamy.
- Jeżeli materiały dostarczone do reprodukcji mają być zwrócone zleceniodawcy, należy to wyraźnie zaznaczyć w zleceniu.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych ogłoszeń i reklam, może też odmówić zamieszczenia ogłoszenia, reklamy, insertu bądź wkładki, jeśli ich treść lub forma pozostają w sprzeczności z prawem lub z linią programową i charakterem pisma (art. 36 p. 4 Prawa prasowego).
- Redakcja ma prawo odmowy publikacji reklam w trakcie realizacji zamówienia lub zlecenia, jeśli ich forma lub treść spotka się z negatywnym odbiorem.
- W przypadku kolorowego druku reklam redakcja rezerwuje sobie prawo do powszechnie przyjętej tolerancji odchyleń kolorystycznych pomiędzy dostarczonym cromalinem a wydrukowaną reklamą (+/- 3%). W razie istotnych zmian jakościowych występujących w druku zamówionej reklamy, strony w drodze wzajemnych uzgodnień ustalą upust ceny lub inną rekompensatę.
- Ewentualne reklamacje, wyłącznie na piśmie z 3 egzemplarzami dowodowymi, przyjmowane są w ciągu 14 dni od daty ukazania się reklamy. Reklamacji nie podlegają reklamy, których projekty dostarczono bez cromalinu. Reklamacje złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe na skutek sił wyższych, które zakłóciły częściowo lub całkowicie produkcję lub dystrybucję pism.
- Należność za publikacje reklam obliczana jest według cennika obowiązującego w dniu ukazania się numeru.
- O zmianie cennika reklam redakcja powiadomi zleceniodawców 4 tygodnie przed wprowadzeniem.